FIREA a primit acordul pentru infiintarea celor 19 societati comerciale proprii care vor debirocratiza activitatea Primariei!

399

Consilierii generali ai municipiului Bucuresti si-au dat, marti, acordul de principiu pentru infiintarea a 19 societati comerciale proprii care sa se ocupe de mai multe domenii. PNL si USR a votat impotriva.

Pentru ca proiectele de hotarare au fost aprobate in sedinta CGMB, primarul Capitalei, Gabriela Firea, este mandatat sa infiinteze aceste societati, scrie ziare.com.

Societatile comerciale se vor ocupa, printre altele, cu:

  • furnizarea energiei electrice si termice
  • iluminatul public
  • administrarea spitalelor
  • construirea de baze sportive si terenuri de sport
  • promovarea orasului
  • administrarea parcurilor
  • paza
  • consolidarea cladirilor cu risc seismic
  • administrarea spatiilor publicitare
  • dispecerat de taxi

Consilierii PNL au anuntat ca vor vota impotriva infiintarii societatilor comerciale, precizand ca PNL va organiza o dezbatere publica privind firmele pe care municipalitatea doreste sa le infiinteze.

Ciprian Ciucu, din partea PNL, a precizat ca si-ar dori un rol mai restans al Primariei si ca, in general, companiile de stat au fost controlate politic.

„Solutia de a dubla functiile primariei prin societati comerciale pana acum nu a prea functionat in Romania. In general, companiile de stat au fost controlate politic, capusate, delapidate si in momentul in care s-a pus problema reorganizarii sau desfiintarii lor s-a adus argumentul problemelor sociale. Cred ca ar trebui sa cautam solutii administrative tocmai ca sa intarim capacitatea administrativa a primariei, ea asumandu-si un rol reglementator, eficient, implicat, care sa monitorizeze cu adevarat cum sunt livrate serviciile publice. Nu cred ca aceasta este o solutie pentru toate problemele. As prefera un rol mai restans al primariei”, a spus Ciucu.

In replica, primarul Capitalei, Gabriela Firea, a declarat ca cei care voteaza impotriva infiintarii societatilor comeriale vor sa mentina coruptia din administratie.

„Cei care voteaza impotriva infiintarii acestor societati voteaza impotriva scaderii tarifelor pentru populatie, impotriva eficientizarii si rentabilizarii actului administrativ, impotriva ordinii si disciplinei administrative, vor sa mentina coruptia si birocratia care se afla in acest moment in administratii”, a declarat Gabriela Firea.

Proiectele de hotarare pentru infiintarea celor 19 societati comerciale sunt prezentate sumar si fara explicatii privind functionarea si atributiile acestora.

Toate societatile comerciale vor avea ca unic actionar Consiliul General al Municipiului Bucuresti.

In ceea ce priveste iluminatul public, consilierul general Catalin Diaconescu a declarat ca a cerut comisiei de unitati publice sa demareze un studiu de oportunitate privind organizarea serviciului de iluminat public, dar acesta nu a fost realizat pana in prezent.

„Va atrag atentia ca din luna august anul trecut, la intrarea in mandat, am cerut in comisia de utilitati publice sa se demareze un studiu de oportunitate privind organizarea acestui serviciu, stiind ca se inchide contractul la sfarsitul anului 2017. Iata ca suntem aproape de 1 martie si acest studiu nu a fost demarat. Mi se pare ca ne grabim si punem caruta inaintea cailor.

Nu avem un studiu care sa ne spuna cum este mai eficient sa organizam acest serviciu. Nu cred ca isi are rostul aceasta societate. Am pierdut timp pretios in care acest studiu se putea realiza si puteam discuta acum cu documentele pe masa”, a declarat consilierul general.

Magdalena Iuga, sefa Directiei de Utilitati Publice, a precizat ca daca studiul de oportunitate ar fi fost realizat in august, putea fi luata in considerare doar varianta delegarii serviciului de iluminat public.

„Acest studiu de oportunitate se va realiza. Daca l-am fi organizat in august, puteam lua in considerare doar varianta delegarii, varianta care este oarecum in acest contract care se finalizeaza in decembrie. Vom veni cu studiul de oportunitate in momentul in care se vor prezenta documentele care stau la baza organizarii si functionarii societatii”, a precizat Iuga.

Infiintarea unei societati comerciale care sa se ocupe de administrarea si dezvoltarea infrastructurii spitalicesti a fost, de asemenea, aprobata, marti, in sedinta CGMB.

Potrivit proiectului de hotarare, noua firma si Administratia Spitalelor si Serviciilor Medicale Bucuresti (ASSMB) ar urma sa imparta atributiile in ceea ce priveste unitatile sanitare aflate in administrarea municipalitatii.

O noua firma se va ocupa si de paza obiectivelor care apartin Primariei Municipiului Bucuresti. Potrivit proiectului de hotarare, Directia Generala de Politie Locala si Control a Municipiului Bucuresti, care se ocupa in prezent de paza si protectie, nu poate asigura paza tuturor obiectivelor din subordinea Primariei, executand paza doar la 20 dintre acestea, din cauza numarului mic de efective.

O alta societate comerciala va avea ca obiect de activitate consolidarea cladirilor cu risc seismic. In expunerea de motive se arata ca exista un risc iminent de prabusire a unor cladiri din Bucuresti, 350 dintre ele fiind incadrate in clasa I de risc seismic si alte 330 fiind incadrate in clasa II de risc seismic.

In proiectul de hotarare se aminteste ca in Bucuresti sunt derulate doua proiecte de consolidare incepute in perioada 2008-2009, gradul de executie fiind de aproximatic 30 la suta.

In acelasi timp, o alta societate comerciala va avea ca principal obiect de activitate administrarea parcarilor publice. In expunerea de motive se precizeaza ca, potrivit unor studii, numarul de locuri de parcare existente nu sunt suficiente, fapt ce duce la parcarea neregulamentara a masinilor.