El a adăugat că „începerea anului școlar îi ia pe unii prin surpridere”. „Fiecare Guvern ridică din umeri, aruncând vina pe cei de dinaintea lor, dar așa nu se rezolvă nimic. În România lui 2017, soluția a fost o metodă de mult uitată, precum reîntoarcerea la manualul unic sau recentralizarea la București a tuturor problemelor care nu au fost rezolvate”, a subliniat liderul de la Cotroceni.
Șeful statului a mai spus că Legea Educației a suferit prea multe modificări și ar trebui „să înceteze să mai fie un puzzle”. „Acestea nu sunt singurele probleme. Părinții și elevii sunt supuși unor schimbări majore în învățământ o dată la câțiva ani. (…) Chiar în această vară am trimis 3 inițiative legislative către Parlament inițiative care modificau pentru a nu știu a câta oară legislația. Legea Educației trebuie să înceteze să mai fie un puzzle”, a subliniat Iohannis.
Printre problemele importante ale Educației, Iohannis a spus că se află analfabetismul funcțional.
„Chiar dacă ne place să credem că am bifat „misiune îndeplinită” pe tema alfabetizării cândva prin anii ’60 deja, o mare parte dintre elevi termină școala ca analfabeți funcțional. Adică, deși pot citi, nu pot înțelege semnificația unui text scris și, prin urmare, întâmpină dificultăți chiar și în cele mai ușoare situații”, a punctat șeful statului.
„O altă problemă gravă este abandonul școlar, care în ultimii ani a atins o rată alarmantă, una dintre cele mai mari în Uniunea Europeană. Nu ne putem permite acest lucru ca societate. Nu ajută cu nimic să mutăm vina de la autoritățile centrale la autoritățile locale, de la un guvern la altul sau de la școală în familie. Succesul sistemului educațional este singura cale de supraviețuire a României puternice, iar eșecul său ne condamnă la involuție”, a precizat Iohannis.
Sursa: evz.ro