Loading...
Klaus Iohannis critica dur ordonanta de urgenta! Ce spune seful statului despre propunerea lui Tudorel la sefia DNA! – Circul Politic

Klaus Iohannis critica dur ordonanta de urgenta! Ce spune seful statului despre propunerea lui Tudorel la sefia DNA!

Presedintele Klaus Iohannis, aflat la Bruxelles, a criticat dur ordonanta de urgenta a Guvernului privind legile justitiei si s-a aratat nemultumit de faptul ca ministrul Tudorel Toader a propus la sefia DNA o persoana care are un aviz negativ de la CSM.

Seful statului a anuntat ca a cerut verificarea legalitatii propunerii Ministerului Justitiei de numire a Adinei Florea la conducerea DNA.

”Romania nu poate sa faca pasi inapoi in lupta anticoruptie, pentru asta DNA are nevoie in frunte de o persoana independenta, sa-si asume aceasta lupta, dificila, grea, dar o lupta dreapta. Nu este posibil sa facem pasi inapoi in lupta anticoruptie, unde Romania ajunsese sa fie data drept exemplu. Avem un aviz negativ de la CSM, aviz care trebuie sa ne dea mult de gandit. Chestiunea ma preocupa si voi face declaratii dupa ce ma voi intoare in tara, am cerut sa fie verificata legalitatea acestei numiri.” – a anuntat presedintele Romaniei.

Totodata, seful statului a acuzat coaliţia PSD-ALDE ca impreuna cu Guvernul ”nu doresc sa legifereze nici transparent, nici sa se consulte cu partenerii”. De altfel, Iohannis a susţinut ca ordonanţa de urgenţa recent adoptata de Executiv in domeniul Justiţiei “este foarte ingrijoratoare”.

“Aceasta ordonanţa este foarte ingrijoratoare. (…) Se vede ca aceasta coaliţie PSD-ALDE şi Guvernul lor nu doresc sa legifereze nici transparent, nici sa se consulte cu partenerii. Nu este calea buna, nu este calea care va duce la pace sociala şi nici macar nu va rezolva problemele din Justiţie”, a declarat Iohannis la sosirea la reuniunea Consiliului European de la Bruxelles.

Declaratiile integrale ale presedintelui

Presedintele Romaniei, domnul Klaus Iohannis: Buna dimineata! Bine ati venit! Avem Consiliul European si Summitul ASEM. Consiliul European a debutat aseara cu o cina informala care nu a dus la niciun progres. S-a discutat despre Brexit, insa, din pacate, se pare ca momentan progresul se lasa asteptat si nu s-a ajuns la niciun acord. Se va lucra in continuare, se va negocia in continuare, dar optimismul s-a redus, ca sa ma exprim asa.

Jurnalist: Va asteptati ca lucrurile sa schimbe in cadrul discutiilor de zilele acestea?

Presedintele Romaniei, domnul Klaus Iohannis: Vom vedea. Eu ma numar printre cei care spera sa se ajunga la un acord, macar la un acord de iesire ordonata a Marii Britanii, ca sa incercam pe urma alti pasi. Toata lumea spera ca negocierile sa reintre intr-un ritm care permite un progres.

Jurnalist: S-a convenit asupra prelungirii termenului?

Presedintele Romaniei, domnul Klaus Iohannis: Nu. Nu s-a convenit. Este o optiune, sigur, deocamdata teoretica, nu am luat-o in discutie, nu am convenit un nou summit, ci dorim sa se continue negocierile asa cum au inceput si, la un moment dat, au functionat chiar bine lucrurile.

Jurnalist: Pe temele de astazi ale Summitului privind migratia, care este pozitia Romaniei?

Presedintele Romaniei, domnul Klaus Iohannis: Migratia, securitatea interna, politica externa sunt temele din aceasta dimineata. Aici nu apar noutati, practic formalizam discutiile de la Summitul de la Salzburg, care s-au concentrat mai degraba pe teme uzuale. Nu au fost contradictii, ne-am inteles atunci si, cum am spus, vom formaliza o colaborare mai stransa, pe cat posibil o legislatie care permite eliminarea continuturilor teroriste din internet, colaborare mai stransa in chestiuni de protectie civila. La politica externa, sigur, sper cel putin eu, sa abordam chestiuni de extindere, chestiuni de sanctiuni, dar nu prevad evolutii deosebit de importante. in final, la dejunul de lucru, vom avea o discutie de tip Euro summit, in format extins, cu participarea tuturor, si a noastra, ceea ce e foarte bine. Evident, voi sublinia ca Romania doreste sa intre in zona Euro, doreste o abordare serioasa, sustenabila si aceste lucruri vor fi consemnate.

Jurnalist: Sunteti optimist cu privire la reusita tarii noastre la a intra in Zona Euro?

Presedintele Romaniei, domnul Klaus Iohannis: Fara indoiala, trebuie sa facem diferenta intre rezultatele concrete pe care le avem acum si care se lasa asteptate. Deci, nu suntem intr-o perioada in care intrarea in Zona Euro este iminenta, dar este un obiectiv foarte important al Romaniei si se va realiza. Nu se va realiza foarte curand, fiindca lucrurile se misca incet la noi.

Jurnalist: Cum comentati faptul ca in recentul Eurobarometru in Romania, la doua luni inainte de preluare Presedintiei, perceptia romanilor privind apartenenta la Uniunea Europeana cunoaste un trend descendent si o sustinere in declin de la 59% la 49%?

Presedintele Romaniei, domnul Klaus Iohannis: Asta nu este o veste buna, dar cum stim, aprecierea unei natiuni asupra problemelor europene tine, de regula, de problemele interne, mai mult decat de problemele europene si confuzia generala creata de coalitia PSD-ALDE, modul lipsit de transparenta in care se legifereaza, dezbaterile interminabile pe justitie, unde, de asemenea, PSD-ALDE abordeaza o conduita total contrara asteptarilor populatiei si ale partenerilor europeni, toate acestea au dus si la reactii ale partenerilor europeni si intreaga situatie, care este nemultumitoare, probabil a dus la aceasta scadere. in evaluarea mea, este o scadere temporara şi, in masura in care reusim sa ne revenim acasa, sa incepem sa legiferam transparent, sa discutam unii cu alţii, sa abordam o atitudine de buna guvernare – adica guvernarea sa se faca pentru cei guvernaţi, nu impotriva celor guvernati –, atunci cred ca şi atitudinea fata de Europa va reveni la, zic eu, cote normale de peste 50%.

Jurnalist: Probabil ati vazut Ordonanta de urgenta care modifica recent promulgatele Legi ale justitiei. in ce masura credeti ca afecteaza functionarea DNA si a celorlalte parchete?

Presedintele Romaniei, domnul Klaus Iohannis: Aceasta ordonanta este foarte ingrijoratoare. Aici avem chiar mai multe lucruri de discutat şi n-as vrea sa intru in multe detalii, o sa o fac cand ajungem cu totii acasa, dar cateva idei merita mentionate. Bunaoara, pensionarea magistratilor este o chestiune pe care eu am semnalat-o, am solicitat Parlamentului o reluare a discutiei, o reevaluare. N-a facut-o, ca, dupa aceea, ministrul Justitiei sa vina fara nicio explicatie, netransparent, fara consultari publice, ca sa schimbe aceste articole. Dar macar daca le-ar fi schimbat, in sensul sa fi rezolvat problema, nu a rezolvat nimic, pur si simplu, le-a amanat. S-au introdus, peste noapte, noi conditii pentru procurori, chestiuni care nu au fost discutate in Parlament şi care nu au fost pregatite. Se ignora avize ale CSM. Iata de ce am spus ca nu se legifereaza corect. Lumea se asteapta, şi pe buna dreptate, ca legiferarea sa se faca intr-un mod transparent, dupa consultari şi, sigur, tinand cont şi de opiniile sistemului. Or, se vede ca aceasta coaliţie PSD-ALDE şi Guvernul lor nu doresc sa legifereze nici transparent, nici sa se consulte cu partenerii. Nu este calea buna, nu este calea care va duce la pace sociala şi nici macar nu va rezolva problemele din Justitie.

Jurnalist: Va asteptati sau chiar ii cereti Avocatului Poporului sa conteste la Curtea Constitutionala aceasta Ordonanta? Aveti motive sa credeti ca sunt elemente de neconstitutionalitate acolo? De exemplu, referitor la eventuala retroactivitate…

Presedintele Romaniei, domnul Klaus Iohannis: Acum, nicio lege nu este retroactiva si nicio ordonanta de urgenta, dar stim ca deja sunt solicitari la Avocatul Poporului pentru a sesiza Curtea Constituţionala şi, cum aceste solicitari au venit din sistem, eu voi astepta evolutiile in continuare si, dupa aceea, vom putea sa intram mai mult in detalii.

Jurnalist: in privinta numirii la sefia DNA, veti accepta propunerea venita din partea ministrului Justitiei, respectiv numirea Adinei Florea la sefia DNA?

Presedintele Romaniei, domnul Klaus Iohannis: Tot asa, in pregatirea unei discutii pe care o vom face acasa. Romania nu poate sa faca pasi inapoi in lupta anticoruptie. Este inadmisibil si nu voi accepta niciodata asa ceva! Ne dorim, imi doresc o lupta anticoruptie serioasa. Pentru asta, DNA are nevoie in frunte de o persoana independenta, o persoana hotarata sa-si asume aceasta lupta dificila, grea, dar o lupta dreapta. Nu este posibil sa facem pasi inapoi in lupta anticoruptie, unde Romania ajunsese sa fie data exemplu pozitiv. Este clar ca aici apar, de asemenea, probleme grave in felul cum se aplica procedurile. Avem un aviz negativ de la CSM, aviz care contine cateva lucruri care trebuie sa ne dea foarte, foarte mult de gandit. Chestiunea ma preocupa si voi face declaratii pe aceasta chestiune cand ne intoarcem in tara. Iar pana atunci, am solicitat departamentului de resort sa verifice legalitatea acestei propuneri, dupa care putem sa vorbim mai mult, Dar, inca o data, nu voi accepta nimic ce reprezinta un pas inapoi in lupta anticoruptie din Romania.

Jurnalist: si din punctul dumneavoastra de vedere, o eventuala numire a Adinei Florea ar reprezenta un pas in spate? Ati apucat sa vorbiti, o cunoasteti, ce parere v-ati facut despre ea?

Presedintele Romaniei, domnul Klaus Iohannis: Nu cunosc persoana. Nici nu cred ca este nevoie acum sa cunosc persoana. Voi studia documentele inaintate pentru nominalizare, dupa care o sa vorbim acasa mai multe. Multumesc! O zi buna!

Klaus Iohannis critica dur ordonanta de urgenta! Ce spune seful statului despre propunerea lui Tudorel la sefia DNA! was last modified: octombrie 18th, 2018 by Radu Anghel
Sa raspandim circul prin sat...
spre