Beneficiarul punctului de frontiera ar fi Dorin Ivascu, proprietarul aerodromului, un personaj controversat. Pentru acesta, Ministerul Transporturilor a intocmit un proiect de Hotarare de Guvern.
Oficial, este vorba despre „„Proiectul de Hotarare de Guvern pentru aprobarea deschiderii punctului de trecere a frontierei de stat si a biroului vamal de frontiera pe Aeroportul Tuzla si pentru completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a Romaniei, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 445/2002″, conform site-ului Transporturilor.
Aceeasi sursa mai mentioneaza ca propuneri si observatii pe marginea acestui proiect, acum aflat in faza de consultare publica, pot fi depuse la MT pana pe 10 septembrie a.c.
Aeroportul e doar un aerodrom
O scurta reglementare a proiectului arata ca „Aeroportul Tuzla, aflat in proprietatea si in administrarea S.C. Regional Air Services S.R.L., detine certificatul de autorizare aerodrom eliberat de Autoritatea Aeronautica Civila Romana in conformitate cu reglementarile aeronautice in vigoare.
In prezent, pe Aeroportul Tuzla se desfasoara operatiuni aeriene de transport public, aviatie generala, lucru aerian, precum si zboruri cu elicoptere pentru transportul personalului spre/dinspre platforme si/sau nave de foraj marin pozitionate in afara apelor teritoriale ale Romaniei.
Aeroportul Tuzla a fost certificat ca aeroport deschis traficului aerian international in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr.791/2009 privind conditiile pentru certificarea aeroporturilor civile internationale sau deschise traficului aerian international.
Prin acest proiect de act normativ se propune aprobarea deschiderii punctului de trecere a frontierei de stat si a biroului vamal de frontiera pe Aeroportul Tuzla.”
Beneficiar privat, cheltuieli de stat
Totusi, deschiderea unui punct de frontiera nu este chiar o operatiune banala: atat Politia de Frontiera (deci, Ministerul de Interne), cat si Vama (asadar, Ministerul de Finante) trebuie nu doar sa fie de acord cu initiativa, ci sa o si sprijine.
Carmen Dan isi doreste intens punctul de frontiera. Surse din Ministerul Transporturilor au aratat ca proiectul a fost scos in fata de catre ministrul de Interne, Carmen Dan. De altfel, aceasta este co-semnatara (impreuna cu ministrul Transporturilor, Lucian sova) al notei de fundamentare. Dovada ca actul este unul foarte important e constituita de sirul lung al celor care trebuie sa avizeze favorabil proiectul pentru ca acesta sa intre in vigoare.
Functii din Libia pana in SUA inainte de 1989
Conform hotnews.ro, proprietarul aerodromului, Dorin Ivascu, „ar fi fost spion in cadrul fostei DIE, in perioada comunista. si ar fi fost acuzat, la un moment dat, in scandalul „tigareta 2”, din 1997, de trafic de armament catre tari africane, potrivit unei anchete din ZiuaNews.
Citeste mai mult pe newsweek