PSD-ALDE dau intr-o veselie functii la Hidroelectrica si CFR Marfa clientelei de partid, in timp ce Olguta tine populatia ocupata cu cresterile salariale!

709

Guvernul da intr-o veselie functii clientelei de partid, in timp ce le ia ochii oamenilor cu mariri de salarii pe datorie. Problema este nu doar ca bugetul este epuizat de cheltuieli, dar clientela politica atarna greu pe sectorul public, mai ales pe zona companiilor de stat. Doua exemple sunt relevante:  Hidroelectrica si CFR Marfa.

La Hidroelectrica abia iesit din insolventa, membru provizoriu in Consiliul de Supraveghere al companiei a fost numita o fosta membra PNL, acum ALDE, cunoscuta pentru aventurile ei: Ioana-Andreea Lambru. La CFR Marfa numirea arata o adevarata increngatura de interese politico-economice care statea in spatele deciziei alegerii managerului.

Legea guvernantei corporative ceruta de FMI a fost gandita tocmai pentru a feri companiile de stat de datorii si pierderi financiare. Dupa ce guvernarea tehnocrata a incercat mai mult de ochii lumii sa mentina aparenta de profesionisti in companii, guvernul PSD vine iar nume compromise de scandaluri.

Cu 4 zile inainte de Craciun,  guvernul PSD il inscauneaza pe Pavel Bărculeţ intr-o formula de conducere provizorie: „conducerea provizorie a companiei va fi asigurată de Pavel Bărculeţ care în prezent ocupă funcţia de director departament economic financiar, până la desemnarea unui director general în urma procedurii de selecţie conform OUG nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările şi completările ulterioare.”, anunta CFR Marfa.  Numai ca Pavel Barculet, fost consilierul local al PSD de la Titu dupa cum arata presa, este director general si in ziua de azi. De numele lui Barculet se leaga rapida restauratie la CFR Marfa a unor oameni care au facut mai mult rau decat bine companiei si mentinerea la butoane a cuibului Servtrans Invest – Cristian Burci.

Pentru a intelege increngatura de interese din spatele numirii noului manager, trebuie amintit ca, in 2014, dupa interimatul lui Pavel Barculet, la CFR Marfa ajunge director general Dan Valentin Belcea, omul de baza al lui Cristian Burci, fost angajat al Astra Vagoane Marfa, Romvag Caracal si Meva Turnu Severin, toate in insolventa si falimentate.

Tot un om de baza al lui Cristian Burci, fost director general al Servtrans societate la fel cu mari probleme si in cele din urma bagata in insolventa, George Buruiana ajunge consilierul personal al ministrului Transporturilor de la acel moment Dan Sova si ulterior, director general la CFR Marfa, perioada in care pierderile companiei de stat au crescut foarte mult, la 159 milioane de lei.

Si actualul director general al CFR Marfa, a fost tot angajatul lui Cristian Burci, tot in Servtrans.  Desi ulterior, Servtrans a intrat in insolventa si in 2012 a fost preluata de Gruia Stoica, mogulul Cristian Burci se pare ca nu pierde niciodata controlul asupra CFR Marfa, o companie de stat impanzita de fostii sai angajati loiali.

In toata aceasta increngatura, directorul actual de la CFR Marfa, fost angajat al lui Servtrans, de ale cui interese mai asculta astazi, ale lui Cristian Burci, fost actionar la Servtrans sau ale lui Gruia Stoica, actual actionar la Servtrans ? Sau ale ambilor ?

Venirea lui Pavel Barculet la conducerea CFR Marfa pare ca pecetluieste ducerea companiei de stat spre mai rau.  Actualul director general repune pe functii angajati care au capusat ani la rand CFR Marfa. Barculet il readuce la butoane pe fostul sef serviciu la Directia Trafic la CFR Marfa, Viorel Ene, concediat pe motiv de prejudicii aduse companiei de stat. O alta decizie este numirea Violeta Ionescu pe postul de Manager Servicii Suport, aceasta fiind implicata in acuzatii legate de cheltuirea banilor companiei, pentru amenajari la suprapret a unui imobil CFR.

In aceste conditii, este clar ca noua conducere de la CFR Marfa nu poate decat sa conduca compania tot catre pierdere, asa cum este deja bunul obicei.

In 2016, in primele 3 luni, pierderile traditionale ale CFR Marfa s-au redus cu un manager privat de la o medie de 17,5 milioane lei/luna, pana sub 3,5 milioane lei/luna. In conditiile in care sub actualul director pierderile companiei s-au dublat intrebarea este, la CFR Marfa nu poate supravietui un manager care poate face performanta sau trebuie neaparat sa gasim oameni care sa o falimenteze asa cum s-a intamplat si in celelalte societati ?

In conditiile problemelor enorme pe care le are compania de stat, de ce se prelungeste perioada de provizorat a actualului director? Raspunsul este simplu : este o inginerie politica prin care membrul PSD, Pavel Barculet este pastrat pe pozitia de director general, evitand astfel numirea unui manager profesionist care ar servi compania, nu interesele clientelare.

Pentru a fi situatia mai clara merita reamintit ca actualul director general este si director economic al companiei.  Iar in perioada in care Pavel Barculet avea functia doar de director economic al companiei a reusit “performanta” sa mareasca pierderile pe anul 2015 la 159 de milioane de lei, de şase ori mai mari faţă de 2014.

Cu astfel de “performante” dovedite, ce anume il recomanda pe Pavel Barculet pentru conducerea CFR Marfa ?

Si numirile de la Hidroelectrica, abia iesita din insolventa si problemele care dainuie la CFR Marfa arata ca situatia in companiile de stat nu este cu nimic schimbata de toate guvernarile care au promis profesionisti si au sfarsit prin a aduce politruci. Problema este ca anul acesta, sarcina pe bugetele companiilor publice, este cu atat mai grea, in conditiile cresterilor de salarii pe care guvernul vrea sa le alimenteze inclusiv cu bani de la companiile statului, scrie stiripesurse.ro.

ABONEAZA-TE LA NEWTV! Corect, Independent, Curajos