Sondaj: IRESCOP 2012 – PROFILURI ELECTORALE

437

Institutul Roman pentru Evaluare si Strategie (IRES) a lansat studiul IRESCOP 2012 – PROFILURI ELECTORALE, studiu care va reprezenta de fapt un experiment in scopul contribuirii la crearea unei culturi civice si politice a alegatorilor din Romania.

Ce este IRESCOP 2012 – PROFILURI ELECTORALE?

Acest studiu reprezinta o tentativa de rationalizare a vietii publice si a formarii optiunilor politice ale votantilor. Poate reprezenta o premisa pentru dezbateri publice, pentru a indrepta atentia in alta directie decat in cea a polemicilor sterile sau a demagogiilor ieftine.

Prin segmentarea profilurilor alegatorilor romani nu se creeaza doar o oglinda a audientei mesajelor politice, ci se calibreaza un tablou privind asteptarile populatiei, se masoara impactul si adecvarea acestor mesaje.

Acest studiu trebuie interpretat drept un experiment, reprezentand un prim pas pentru deschiderea unei ere de transparenta adancita in comunicarea politica. Datele furnizate de acest studiu sunt puse la dispozitia actorilor din cadrul institutiilor publice si din mass media, nu in ultimul rand pentru realizarea unei diferentieri intre agenda publica si programele politice ale partidelor.

Prezentul studiu are drept suport de comparatie Barometrul Opiniei Publice – Profiluri electorale din octombrie 2006. La acea vreme, echipa care a proiectat BOP 2006 era alcatuita din Ovidiu Voicu (manager de program), Mihaela Stefanescu (asistenta program), Mircea Comsa, Dumitru Sandu, Andrei Gheorghita (experti). Culegerea si introducerea datelor a fost asigurata de The Gallup Organization Romania. Caietul de prezentare al acestui studiu poate fi vizionat aici.

Motivul pentru care Institutul Roman pentru Evaluare si Strategie – IRES a ales reluarea structurii BOP este faptul ca acesta din urma s-a constituit ca un instrument de cercetare sistematic, bine realizat, care oferea date relevante si utile, dar care, din pacate, nu mai continua in acest moment. Datorita diferentelor privind design-ul si metodologia cercetarii, recomandam interpretarea anumitor evolutii sau comparatii cu precautie.

Pentru ilustrarea unor tendinte au fost utilizate si studii de opinie publica realizate de IRES in perioada 2009-2012, prin metoda CATI, utilizand esantioane reprezentative la nivel national.

CE INFORMATII INCLUDE CAPITOLUL 1 AL IRESCOP 2012 – PROFILURI ELECTORALE?

Care este climatul social premergator campaniei electorale?

Care este nivelul implicarii politice a romanilor?

Cine sunt votantii principalelor partide aflate in cursa electorala?

Cine sunt votantii personalitatilor politice care domina scena publica din Romania?

Spre ce doctrina se auto-pozitioneaza electoratul?

Sunt doar cateva intrebari la care veti gasi raspunsuri intr-un prim studiu care face parte din seria de studii IRESCOP 2012 – PROFILURI ELECTORALE. Detalii complete gasiti in documentul atasat.

Perioada anchetei: 24 octombrie 2012

In zilele care urmeaza, vor fi publicate urmatoarele doua capitole ale acestui studiu.

ABONEAZA-TE LA NEWTV! Corect, Independent, Curajos