Udrea isi apara FRUNZA: ”Cineva vrea o oaie, altul vrea un berbec, ca nu stiu ce animal a iubit in copilarie. Toti diletantii isi dau cu parerea!”

484

Elena Udrea, ministru al Turismului în perioada în care s-a realizat actualul brand turistic al României (frunza şi mesajul „Explore the Carpathian garden”), critică ideea înlocuirii celebrei frunze cu o oaie. Această posibilitate a fost vehiculată de actualul ministru al Turismului, Mircea Dobre, la o întâlnire cu oamenii de afaceri din domeniu, scrie stiripesurse.ro.

Elena Udrea nu vede o problemă cu înlocuirea actualului brand turistic, dacă există o idee mai bună. Un asemenea scenariu ar trebui însă pus în practică după studii temeinice, susține fostul ministru.

„Brandul acesta turistic, care a fost finanțat din fonduri europene și care, după mine, a fost un succes, a avut ca perioadă de promovare obligatorie 5 ani de zile. Acum nu e obligatoriu să-l schimbi după 5 ani, ci doar nu aveai voie să-l schimbi după 5 ani. Dacă se găsește ceva mai bun, nu e o problemă să fie schimbat. Dacă nu găsim ceva mai bun, atunci nu are rost. Îl schimbăm doar așa că vrem să venim cu altceva? Ca să ajungem la brandul turistic „Romania, explore de Carpathian garden” au muncit sute de oameni, să facă studii, să facă cercetări în țară, în afara țării, a muncit o firmă specializată care a venit, a propus spre analiză turiștilor selectați din întreaga lume. Nu a fost așa că cineva a inventat brandul și logo-ul acela cu frunza. Dacă se vrea neapărat înlocuirea actualului brand, cred că ar trebui făcute niște studii specializate, nu ne dăm cu părerea. Cineva vrea o oaie, altul vrea un berbec… Cred că putem mai mult de atât”, a declarat Elena Udrea pentru stiripesurse.ro.

Întrebată cum ar caracteriza ideea ca oaia să devină brad turistic, fostul minsitru a declarat:

„Nici frunza nu a fost ideea mea. Nu am pretenția că mă pricep la logo-uri, la simboluri, la branduri. Cred că ar trebui lăsați cei care se pricep. Dacă ne dăm toți cu părerea, fiecare vine că a văzut în curtea bunicului o găină, că nu știu ce animal domestic a iubit în copilărie. Dacă propunem fiecare ce ne trece prin cap cred că nu va fi bine pentru imaginea României. Dacă se dorește schimbarea acestui brand, care a fost realmente de succes și premiat peste tot, cel puțin în vremea în care îl prezentam noi pe la târgurile internaționale, atunci se poate încerca o formulă verificată din punct de vedere profesionist, de specialiști în domeniu și se poate veni cu o propunere mai bună decât cea actuală. Nu susține nimeni că e cea mai bună, se poate și mai bine, dar eu zic să încercăm cu specialiști, nu așa cu toți diletanții care își dau cu părerea.”